26.06.11 Aktuality

Tlapky vzhůru pro charitu

Dne 15. června 2011 se v Praze konala Best-Kempinski charitativní psí módní přehlídka. Během večera se podařilo získat 210 000 Kč, tato částka je věnována na podporu Střediska výcviku vodících psů.

 

Luxusní hotel Kempinski Hybernská Prague, ve spolupráci s Best Communications, místní agenturou public relations, přivítali dne 15. června charitativní psí módní přehlídku Best-Kempinski, zábavný večer celebrit a jejich psů, kteří vybírali peníze na charitu.

To nejlepší z koktejlů a psích lahůdek bylo prezentováno v krásné vnitřní zahradě hotelu Kempinski. Známé osobnosti, jako např. Marta Jandová se svým Jack Russell teriérem Katzem a voříškem Kašparem, Kateřina Kornová se svou labradorkou Růženou, Eva Decastelo se svou labradorkou Pralinkou, Janis Sidovský a Pavel Vítek se svým bullmastiffem Oliverem předváděli nejnovější psí módu. Mezi další slavné tváře, které vykračovaly po psím mole se svými chlupatými kamarády, patřila Kateřina Průšová s maltézským špicem Piškotem, Kateřina Hrachovcová-Herčíková s voříškem Puňťou, Lucie Smolíková s border kolií Angel a Anife Hassan Vyskočilová s buldokem Mikey. Přehlídku moderoval YEMI AD.  Pet Fashion roztomile „oblékl“ psí modely a modelky, dodal psí obojky, vodítka a oblečení, které bylo představeno během módní přehlídky. Nejlépe oblečení pejskové měli na sobě nejžhavější kousky této sezóny, včetně topů, triček, čepic a barevných obojků.  

Zatímco psi vrtěli ocasy, zbytek hostů se usmíval díky koktejlům inspirovaným psí tématikou, které připravil Pernod Ricard, jeden z hlavních sponzorů. Hosté si dopřávali vytříbené nápoje jako např. Chau Chau Libre, Havana Hound, Gin & Terrier, Labrador´s High Society, Boxer on the beach, Barktini Sour, Long Tailed Ice Tea, Becherovka Bulldog. Tato akce, která se konala 15. června, se časově shodovala se dnem svatého Víta (Svatý Vít je totiž patronem psů).

Následně po módní přehlídce byla uspořádána aukce, která získala finanční prostředky pro Středisko výcviku vodících psů, jež poskytuje vycvičené asistenční psy zrakově postiženým. Mezi dražené položky, které byly nabízeny, patřily hotelové pobyty s Kempinski v Budapešti a Ishtaru včetně letenek od společnosti Malev Airlines, hotelový pobyt v Emirates Palace Hotel Abu Dhabi, dvě VIP vstupenky na koncert Bryana Adamse s možností poznat zákulisí koncertu a osobně se setkat se samotným zpěvákem od Live Nation Czech Republic, poukázka na osobního řidiče od společnosti Váš osobní řidič, poukázka na citrín a výrobu šperku od Diamon Club, hudební produkce od DJ Marwin Shamma a poukázky od psí školky Happy Dog. Výtěžek aukce a tomboly o další zajímavé ceny dosáhl částky 210 000 Kč.

 

Kam peníze poputují?

Středisko pro výcvik vodících psů  je členem Mezinárodní federace vodících psů a součástí Sjednocené organizace nevidomých a slabozrakých, která pracuje na ochraně zájmů nevidomých a jinak zrakově postižených občanů, stejně tak jako nabízí své služby na jejich integraci do společnosti. Každý rok získá 20 nevidomých svého nového psího průvodce. Aby tomu tak mohlo být, musí se každoročně do přípravy zařadit 30 malých štěňat – budoucích vodicích psů. 60 až 70 % z nich úspěšně dokončí výcvik a ti, kteří ho nedokončí, najdou domov u pečující rodiny. Výchova a vzdělání štěňat do jednoho roku věku, před zařazením do výcviku, stojí každoročně více než 720 tisíc Kč a v České republice má vodicí psy více než 600 nevidomých.

 

Hana Jasenovcová, ředitelka, Středisko výcviku vodících psů: „Na každého vodícího psa, který bude asistovat nevidomému, musíme získat minimálně 24 000 Kč, abychom mohli do výcviku zařadit zdravého a povahově vyrovnaného psího studenta. S penězi, které se podařilo vybrat, budeme schopni nabídnout více svobody a nezávislosti pro zrakově postižené lidi, prostřednictvím precizně vybraných, vychovaných a vycvičených vodicích psů. Jsme tak vděčni Best Communications, Kempinski Hybernská Prague a všem celebritám, sponzorům a hostům, kteří pomohli uskutečnit tento večer."