Zní to složitě, ale je to jednoduché. Aby asistenční pes skutečně a efektivně pomáhal svému páníčkovi (člověku s postižením), je třeba takříkajíc vycvičit oba, psa i pána.
Jak říká trenérka Míša Perčinová: „Není složité naučit vše potřebné pejska, ale spíš páníčka :-)“ Klientem se člověk stává již ve chvíli, kdy o pejska žádá. V Pestré společnosti společně vybírají vhodné plemeno a konkrétního psa podle životního stylu celé rodiny. Během výcviku se s žadatelem a jeho rodinou scházejí a učí klienta, jak s pejskem pracovat, aby poslouchal. Pracovníci učí klienta povelovou techniku a nastavují vhodný denní režim pro celou rodinu. Na konci výcviku jezdí psa předávat do místa páníčkova bydliště, kde ladí a dotahují sžívání nové dvojice. Tím ale práce nekončí. Pejsek se svým majitelem musí dovednosti opakovat a pilovat. Jednou měsíčně se proto pořádají společné tréninky, kde opakují naučené cviky a podle potřeby se učí další. Konzultace probíhají osobně i na dálku, když se něco děje. Dvakrát ročně jezdí společně na rekondiční pobyty, taková soustředění se psy a klienty, kde se dále trénuje a kontroluje se, zda pes i klient vše zvládá bez problémů a opět se opakují důležité cviky, případně se učí nové. Klienti zde sdílí své zkušenosti, zapojuje se do vzdělávacích a volnočasových aktivit a dozvídá se o nových možnostech vyžití se psem (např. psí sporty, obedience, T-touch,..).
V roce 2015 se pracovníci Pestré společnosti starají o 39 klientů z celé České republiky. Našimi klienty jsou majitelé námi vycvičených pejsků, ale i majitelé asistenčních psů z jiných organizací, kteří mají zájem s námi aktivně spolupracovat. A právě na projekt sociální rehabilitace půjde letos většina výtěžku z prodeje ponožkových pejsků. Více se o kampani dozvíte na www.ponozkovypes.cz
Přihlášením souhlasíte se zpracováním osobních údajů.