Na otázky týkající se českého trhu s krmivy pro domácí mazlíčky odpovídá James McGrath, Marketing Director for Petfood and Food, Mars Central Europe.
Jak je na tom český trh s krmivy pro domácí mazlíčky ve srovnání s těmi západními?
Hlavní faktor při určování vyspělosti určitého trhu jsou procenta kalorií, které ve stravě psů a koček pochází z pro ně speciálně vyrobeného krmiva, namísto zbytků z kuchyně. Zatímco v západní Evropě dosahuje poměr až 98 % ve prospěch krmiv, v České republice je podle studie provedené firmou Gfk podíl stále ještě pozadu.
Proč není vhodné krmit domácí zvířata zbytky z kuchyně, které by se stejně jinak vyhodily?
Tento faktor je závažný proto, že speciálně vytvořené krmivo obsahuje všechny potřebné živiny i vitamíny důležité k tomu, aby zvíře mohlo růst a prospívat. Společnost Mars v souladu s naší vizí udělat svět lepším místem pro domácí mazlíčky významně investuje do vzdělávání zákazníků o pozitivním dopadu, který mohou na životy svých mazlíčků mít, pokud jim místo zbytků dopřejí kvalitní stravu. Ta jim totiž zajistí rovnováhu v živinách i potřebné vitamíny.
Jsou patrné rozdíly v nákupech krmiva i v rámci samotné České republiky?
Obecně platí, že spotřebitelé ve městech více sledují globální trendy, zatímco ve venkovských oblastech jsou změny pomalejší. Někteří majitelé domácích mazlíčků žijící na venkově například teprve přecházejí ze zbytků jídla ke krmivům vyrobeným speciálně pro psy nebo kočky. Pro celou Českou republiku ale platí, že zde poslední dobou roste zájem o prémiové a specializované produkty, tedy ty, které jsou přizpůsobené potřebám různých skupin koček a psů.
Foto: pixabay.com
Přihlášením souhlasíte se zpracováním osobních údajů.