Stejně jako opuštěná zvířata v útulcích potřebují pomoc individuálních i firemních dárců také útulky, které o tato zvířata pečují. Nadace na ochranu zvířat a Mars Czech s.r.o. společně pomáhají útulkům a jejich svěřencům prostřednictvím kampaně »Pomozte naplnit misky v útulcích«, která přinesla za 3 roky své existence téměř 4 000 psů a koček v útulcích po celé České republice přes 115 tun suchého krmiva Pedigree a Whiskas. Novinkou letošního roku je rozšíření této kampaně o projekt zaměřený na podporu adopcí zvířat z útulků »Pomozte svému útulku«. Zapojit se může každý, komu není osud opuštěných zvířat lhostejný.
„V návaznosti na předchozí tři úspěšné ročníky kampaně »Pomozte naplnit misky v útulcích« se Nadace na ochranu zvířat a společnost Mars Czech rozhodly v této aktivitě pokračovat,“ říká Mgr. Eva Marlene Hodek, ředitelka Nadace na ochranu zvířat, a dodává: „koncepce a mechanika kampaně zůstává stejná jako v uplynulých letech (2009–2011). Také v letošním roce může pomoc opuštěným zvířatům v útulcích podpořit i široká veřejnost koupí jakéhokoliv výrobku značek Pedigree a Whiskas nebo posláním dárcovské SMS ve tvaru DMS OCHRANAZVIRAT na číslo 87 777, a to v období od 28. 8. do 15. 11. 2012.“
V rámci kampaně »Pomozte svému útulku«, která bude probíhat od 28. 8. do 8. 10. 2012, budou nabídnuta zvířata z útulků k adopci a nakupováno krmivo pro 15 útulků v 10 krajích ČR. V hypermarketech Globus, nacházíjících se v dostupné vzdálenosti od vybraného útulku, budou umístěny sběrné boxy, do nichž budou zákazníci vhazovat krmivo pro psy a kočky, které zde nakoupí. Toto krmivo pak bude předáno vybraným útulkům. V blízkosti sběrných boxů pak bude prostor pro inzertní nabídku adopcí zvířat s fotografiemi psů a koček z vybraných útulků.
České útulky používají hlavně suché průmyslové krmivo, přičemž se snaží používat jednu značku. Nicméně se jim to příliš nedaří, protože jsou často závislé na darech a výhodných nákupech. Většinou tak kombinují stabilní krmivo s dary nebo výhodnými nákupy.* To však znamená, že míchají jednotlivé značky, což mívá za následek zažívací potíže zvířat, vyšší spotřebu krmiva i náklady spojené s veterinární péčí. „Účinnou pomoc útulkům proto představuje vedle finančního daru také dar v podobě krmiva jedné značky na dlouhou dobu. Nejefektivnější pomocí je však adopce útulkových zvířat, která najdou s novým domovem i pevné zdraví, podpořené kvalitní stravou a láskou,“ konstatuje Mgr. Eva Hodek.
Více informací o kampaních na www.naplntemisky.cz nebo www.ochranazvirat.cz.
Přihlášením souhlasíte se zpracováním osobních údajů.