Plné misky krmiva na půl roku má jisté bezmála 860 psů a 950 koček bez domova. Zasloužil se o to každý, kdo zakoupil jakékoli krmivo vybraných značek nebo poslal dárcovskou SMS v rámci letošního ročníku kampaně „Pomozte naplnit misky v útulcích“. Kamiony rozvezly na začátku prosince do 33 obdarovaných útulků v ČR celkem 45,3 tuny granulí Pedigree a Whiskas.
Letošní, již 8. ročník kampaně naplní 35,8 tunami suchého krmiva Pedigree 155 870 psích misek a 9,5 tunami suchého krmiva Whiskas 172 073 kočičích misek v útulcích v celé České republice. To je množství, které zajistí kompletní půlroční stravovací potřeby 1797 opuštěným zvířatům. Za 8 let trvání kampaně pořádané Nadací na ochranu zvířat a společností Mars Czech, výrobcem krmiva Pedigree a Whiskas, bylo útulkům darováno celkem přes 330 tun krmiva, které nakrmily 6 636 psů a 5 516 koček bez domova. Cílem kampaně „Pomozte naplnit misky v útulcích“ je zlepšit situaci opuštěných psů a koček a zároveň podpořit veřejnou osvětu problematiky zvířat v útulcích a zodpovědný vztah veřejnosti ke zvířatům.
Do kampaně se letos přihlásila zhruba třetina útulků registrovaných u Státní veterinární správy ČR, nejvíce v Ústeckém kraji (69 % registrovaných útulků), z nichž jich bylo také nejvíce obdarováno (89 % přihlášených útulků). Patří mezi ně i útulek Psí domov Řepnice, jehož provozovatelka Miluše Maskulanisová o kampani říká: „Jsme vděční za krmení, které bychom sami v tak velkém množství mohli těžko nakoupit. Darované krmení ušetří útulku peníze, které může použít na jiné účely. V našem případě jsme našetřili na finančně velice nákladnou, ale potřebnou výměnu oplocení. Kampaň „Pomozte naplnit misky v útulcích“ je tak velkorysá a pomáhá tolika útulkům, že si troufám říci, že útulky v jiných státech takovou pomoc nemají. Děkuji za opuštěná a týraná zvířata, kterým kampaň pomohla a stále pomáhá!“
Základní podmínkou pro získání daru ve formě krmiva byla účast útulku v dotazníkovém průzkumu, kvalitní a profesionální působení útulku a samozřejmě splnění podmínek stanovených platnými právními předpisy. Jak ukázal letošní dotazníkový průzkum Nadace na ochranu zvířat, útulky, které se přihlásily do kampaně, mají kapacitu až 290 psů nebo až 170 koček a vytíženost až 300 %. Za dobu 6 měsíců před vyplněním dotazníku pečovaly průměrně o 89 nových psů a 32 nových koček (nově přijatých nebo narozených v útulku). Z přijatých psů vydaly průměrně 89 % zvířat a z přijatých koček 79 %. „Z výsledků průzkumu vyplývá, že útulky přistupují k opuštěným zvířatům velmi zodpovědně a snaží se jim nahradit ztracený domov, jak nejlépe mohou. Usilují také o to, aby jim našly nový domov – v každém z 55 útulků přihlášených do kampaně bylo během 6 měsíců před vyplněním dotazníku adoptováno průměrně 49 psů a 19 koček, vráceno majiteli bylo průměrně 33 psů a 1 kočka,“ komentuje výsledky dotazníkového průzkumu Eva Hodek, ředitelka Nadace na ochranu zvířat.
Přihlášením souhlasíte se zpracováním osobních údajů.