Suchým krmivem se naplní více než 140 000 psích a téměř 233 000 kočičích misek ve 41 útulcích. Letošní 11. ročník kampaně »Pomozte naplnit misky v útulcích« přinesl svěřencům obdarovaných útulků z celé ČR půlroční zásobu krmiva. Kamiony rozvážely do 15. listopadu celkem 45 tun granulí pro psy a kočky bez domova.
Zasloužil se o to každý, kdo zakoupil jakékoli krmivo značek Pedigree, Whiskas, Sheba, Dreamies, Perfect Fit a Cesar v rámci kampaně, která probíhala od 9. 9. do 4. 11. 2019. Jak ukázal aktuální průzkum společnosti Mars mezi širokou veřejností, zvířatům v nouzi pomáhá více než polovina české populace, nejčastěji v rámci charitativních projektů nebo přímo v útulcích.
11. ročník
„Letošní ročník kampaně »Pomozte naplnit misky v útulcích« naplní v útulcích po celé České republice psí misky více než 32 tunami suchého krmiva Pedigree a kočičí misky téměř 13 tunami suchého krmiva Whiskas. To je množství, které zajistí kompletní půlroční stravovací potřeby přibližně 1800 opuštěných zvířat,“ rekapituluje Zuzana Lošáková, ředitelka vnějších vztahů společnosti Mars, a dodává: „Za 11 let trvání kampaně pořádané Nadací na ochranu zvířat a společností Mars bylo útulkům darováno celkem přes 465 tun krmiva, které nakrmily bezmála 18 000 psů a koček v nouzi.“
Průzkum: pomoc zvířatům v nouzi
Z výsledků průzkumu (1) vyplynulo, že alespoň občas pomáhá nějakým způsobem zvířatům v nouzi 53 % české populace. Nejčastěji lidé pomáhají psům (79 % z nich), v nižší míře pak kočkám (43 %) a jiným zvířatům. Největší část lidí, kteří pomáhají zvířatům v nouzi, to dělá v rámci charitativních projektů (49 %), přibližně stejně velká část pomáhá ve zvířecích útulcích (46 %), na ulici 35 % z nich. Nejčastější formou pomoci zvířatům v nouzi je pomoc prostřednictvím finančních darů (59 %) nebo nákupem krmiva (55 %), menší část pak kupuje vybavení (13 %) nebo venčí (12 %). Ačkoli nejvíce lidí pomáhá několikrát ročně (67 %), tuto poměrně častou pomoc přesto považují pouze za nárazovou.
Ušetřené peníze se využijí jinde
„Darovanou zásobu krmiva pro psy nebo kočky si útulky pochvalují. Díky tomuto krmivu ušetří v příštích 6 měsících za nákup krmiva, a uspořené finanční prostředky tak mohou využít na veterinární péči, nákup chovatelského vybavení, opravy apod.,“ vysvětluje Eva Hodek, ředitelka Nadace na ochranu zvířat, a doplňuje: „Kampaň představuje skutečnou a nesmírně důležitou pomoc nejen opuštěným zvířatům, ale také útulkům, které o ně pečují a které se bohužel velmi často potýkají s tíživou finanční situací. Proto jsme i my rádi součástí této mimořádné charitativní aktivity, která dává lidem v útulcích sílu jít dál.“
1) Reprezentativní průzkum iniciovaný společností Mars zjišťoval, zda má česká populace raději psy nebo kočky a jaký je postoj široké veřejnosti k pomoci zvířatům v útulcích. Sběr dat probíhal formou online dotazování prostřednictvím panelu respondentů společnosti Médea Research. Průzkum proběhl v srpnu 2019, zúčastnilo se ho 519 respondentů ve věku 18+.
Přihlášením souhlasíte se zpracováním osobních údajů.