Technologické vychytávky ovlivňují život už i domácím mazlíčkům. Koncem září totiž vstoupí do evropských obchodů Petcube Camera. Nový výrobek umožňuje lidem sledovat své mazlíčky, mluvit na ně a hrát si s nimi, bez ohledu na to, kde jsou, pomocí smartphonů.
Podle průzkumu přibližně 72 milionů evropských domácností vlastní aspoň jedno zvíře, z toho 24% tvoří kočky a 25% psi. Většina majitelů zvířat řeší stejný problém – jak své chlupaté kamarády zabavit, když nejsou doma. S chůvičkou mají konečně po starostech, protože díky ní mohou být se svými mazlíčka stále v kontaktu, kdykoli a odkudkoli.
Kamera má široký úhel záběru, wi-fi a umožňuje přenos HD videa v reálném čase. Ovládá se pomocí mobilní aplikace Petcube, která je zdarma k dispozici pro iOS a Android. Mezi hlavní funkce kamery patří:
Neomezená komunikace— majitelé zvířat mohou nejen sledovat, co jejich chlupatí kamarádi právě dělají, ale také je slyšet a mluvit na ně skrz mikrofon a reproduktor kamery.
Možnost zabavit zvířata na dálku — majitelé si mohou se zvířaty hrát pomocí zabudovaného laserového ukazovátka.
Sdílení fotografií — lidé mohou své miláčky fotit a fotky rovnou sdílet na sociálních sítích.
Sdílení s přáteli, rodinou a komunitou — majitelé zvířat mohou umožnit přístup ke kameře ve třech různých úrovních ochrany soukromí.
Inspirací pro vývoj kamery bylo malé štěně jménem Rocky. Když jeho majitel Alex Neskin odcházel do práce, Rocky nechtěl zůstávat sám doma. Kdykoli byl sám, začal škrábat nábytek a štěkal tak hlasitě, že si sousedé stále stěžovali. Alex sestavil robota na platformě Arduino, který měl webkameru a dálkově ovládané laserové ukazovátko. S jeho pomocí si přes webové rozhraní se štěnětem občas pohrál, aby ho zabavil a Rocky neštěkal. Brzy poté Alex společně s kamarády Andreym Klenem a Yaroslavem Azhnyukem založili Petcube.V roce 2013 získali zdroje pro financování vývoje na Kickstarteru. Petcube Camera se stala historicky jedním z nejúspěšnějších produktů pro domácí zvířata, jimž pomohlo komunitní financování. Místo požadovaných 100 000 se vybralo 251 000 dolarů. Přispěvatelé na Kickstarteru a první zákazníci získali chůvičku v prosinci 2014. První várka byla před Vánoci zcela vyprodána. Letos značka vstoupila do největších prodejních řetězců v Severní Americe a expanduje i do EU.
Přihlášením souhlasíte se zpracováním osobních údajů.